Známé rčení “všechno není tak růžové jako na obrázku“ je ve většině případů pravdivé. A pokud se jedná o propagační materiály hotelů a cestovních kanceláří, platí toto pravidlo dvojnásob. Zejména přičteme-li k tomu kouzelný nástroj jménem Photoshop, dají se pak s obrázky dělat opravdu divy. Například můžete nechat zmizet budovu, která brání výhledu z bazénu na pláž a moře nebo o pár stovek metrů přiblížit věhlasnou stavbu téměř k hotelové budově.
Cestovatelský server Oyster.com se vydal po stopách tohoto nekalého jednání a vy si můžete prohlédnout ty nejpikantnější klamavé a podvodné fotografie, které některé hotely a cestovky používají ve svých reklamních materiálech, aby ze svého místa udělaly doslova ráj na zemi.
Propagační foto Aqua Hotel |
Reálné foto Aqua Hotel |
Na webových stránkách miamského hotelu Aqua naleznete fotku charismatického chlápka, jak drží v ruce surfové prkno a vykračuje si bazénem. Tato fotografie má nastolit dojem, že hotelový bazén je tak velký, že se na něm bez problémů můžete prohánět i na surfovém prkně. Realita k tomu má ale dost daleko, bazén je tak malinký, že stačí sotva na dvě tempa.
Propagační foto Orlando Hotel |
Reálné foto Orlando Hotel |
U reklamní fotografie Orlando hotelu je bazén vyfocen z takového úhlu pohledu, že vypadá o dost menší, než ve skutečnostije. Ale i to má samozřejmě svůj důvod. Na reálné fotografii vidíte, že je sice bazén větší, ale bohužel je nešikovně situován hned u plotu frekventované ulice, takže vás v plavkách budou okukovat všichni kolemjdoucí.
Propagační foto Don Juan Resort |
Reálné foto Don Juan Resort |
Promotérům tohoto plážového resortu natolik překážela budova u hotelového bazénu v překrásném výhledu na pláž a širé moře, že ji prostě a jednoduše nechali raději zmizet.
Propagační foto Essex |
Reálné foto Essex |
Tomuto hotelu zase natolik vadilo, že se hned u jeho budovy nachází semafor, vysoká lampa a nevzhledné palmy, že všechny tyto věci pro jistotu na své reklamní fotografii vynechal. A aby byla fotografie naprosto dokonalá, sladil také barvu vedlejší budovy s barvou hotelu.
Propagační foto Hyatt |
Reálné foto Hyatt |
Pokud si budete rezervovat pokoj na oficiálních stránkách hotelu Hyatt určitě vás na nich okouzlí fotografie Kapitolu, který se nachází ve vzdálenosti, co by kamenem dohodil. Ve skutečnosti je sice hotel Hyatt situován ve stejné ulici na Capitol Hill, ale kamenem byste museli dokázat dohodit až do vzdálenosti půl kilometru.
Propagační foto Breezes |
Reálné foto Breezes |
Člověk, který vytvářel reklamní snímek pro tento hotel si ve Photoshopu vyhrál takovým způsobem, že pokud se na dané místo ve skutečnosti dostanete, zjistíte že inzerované obří kachlíčkované jacuzzi vlastně u hotelu ani neexistuje. Najdete zde pouze obyčejnou velkou plastovou vířivou vanu na skromné dřevěné terásce, která má k jacuzzi hodně daleko.
Propagační foto Gran Bahia |
Reálné foto Gran Bahia |
V propagačních materiálech tohoto hotelu láká naaranžovaná fotografie na romantickou pláž s několika lehátky a palmami v pozadí. Člověk by si řekl, že právě tato útulná a hlavně liduprázdná pláž je tím pravým místem pro strávení romantické dovolené. Ale přesný opak je pravdou. Ve skutečnosti se tato pláž podobá plážím v italském letovisku Bibione, kde je to doslova hlava na hlavě.
Propagační foto Marriott Ihilani Resort |
Reálné foto Mariott Ihilani Resort |
Marriott Ihilani Resort láká fotografií na webových stránkách své potencionální klienty na senzační lokalitu hotelu, který je přímo na pláži v obklopení palem a stromků. Na první pohled vše souhlasí s realitou až na to, že hned vedle hotelu pracují dva velké jeřáby na stavbě resortu Disney Vacation Club, takže váš sen o krásné a ničím nerušené dovolené se na místě velmi rychle rozplyne. Budete totiž ubytováni sice v luxusním hotelu, ale přímo vedle staveniště.
Klíčová slova: USA, Florida, Dominikánská republika, Jamajka, Kalifornie, Havaj
V diskusi zatím není žádný komentář...
|
||||||||||||||